Własny butik internetowy – od czego zacząć?

pozycjonowanie śląsk
Pozycjonowanie Śląsk
6 września 2017
Jak zdobyć uprawnienia na zwyżki?
18 września 2017
Butik z ubraniami

Nie jest tajemnicą, że sklep internetowy to przyszłościowy biznes. Trzeba jednak wiedzieć, że obecnie rynek online robi się bardzo ciasny i trzeba się postarać, aby w gąszczu sklepów internetowych odnieść sukces. Dużo zależy od znalezienia niszy, która jeszcze nie jest okupowana przez tzw. “dużych graczy”. Inną kwestią jest kwestia promocji, która w internecie wydaje się kluczowa. W poniższym artykule opiszemy, co wg. nas jest kluczowe przy budowaniu strategii i promocji butiku internetowego.

Podstawy biznesu internetowego

  • Dobra strona internetowa – bez tego ani rusz. Ważne aby była estetyczna i funkcjonalna, aby klient trafiający na nią mógł z łatwością się po niej poruszać i przeglądać produkty.
  • Dobre zdjęcia produktowe – to podstawa w butiku online. Trzeba godnie zaprezentować towar, który się sprzedaje, aby zachęcić klienta do kupna. Warto poświęcić tej kwestii więcej uwagi i dokładnie przemyśleć sprawę.

Promocja butiku online

Gdy już mamy te dwa elementy warto opracować dokładna strategię marketingową. Przeanalizować grupę docelową i zdefiniować kanały, jakimi chcemy do nich dotrzeć.

  • Najbardziej popularna formą marketingu interenowego jest bezwątpienia pozycjonowanie strony internetowej w wyszukiwarkach. Wraz z zwiększaniem się konkurencji oraz usprawnianiu algorytmu wyszukiwarki stało się dużo bardziej kosztowne niż kiedyś. Bywa, że składa się na to content marketing oraz współpraca z portalami i influencerami w przypadku butików online. Duże znaczenie ma wybranie dobrej firmy pozycjonerskiej, która w sposób kompleksowy podejdzie do sprawy i dostarczy nam oczekiwanych efektów. Warto dodać, że pozycjonowanie strony internetowej przynosi efekty dopiero po czasie. Często trzeba na nie czekać nawet około pół roku.
  • Inną metodą promowania się w internecie jest reklama płatna adwords oraz na Facebook’u. Przynosi ona natychmiastowy ruch na stronie, ale jest stosunkowo kosztowna zwłaszcza, gdy ktoś się chce promować się na bardziej konkurencyjne frazy.
  • Kampanie content marketingowe oraz kampanie w social mediach. Prowadzenie rozbudowanych kanałów w social mediach, to aktualnie obecnie podstawa w branży odzieżowej. Sklepy internetowe z ubraniami korzystają z kont na Facebooku, Instagramie oraz Snapchacie.
  • Współpraca z influencerami. Pomaga ona w promowaniu swojego Brandu. Dodatkowo sprawi, że nasza marka będzie kojarzona z kimś “fajnym”, co sprzyja zakupom.

Podsumowanie

Powyżej przedstawiono kilka kwestii, na które według nas szczególnie warto zwrócić otwierając swój biznes internetowy, w zależności czy to będzi butik online czy sklep z zabawkami. Pamiętaj, że dobra promocja, to prawi ¾ sukcesu Twoje brandu, dlatego warto współpracować z najlepszymi agencjami.

Przy powstawaniu artykułu pomogła nam firma:
Rose Boutique

Komentarze są wyłączone.